

به گزارش روابط عمومی مرکز تجسمی حوزه هنری؛ این بانوی هنرمند ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: «استفاده از آثار هنرمندان باید به صورت گسترده تری انجام بگیرد و تنها از آثار چند هنرمند بخصوص استفاده نشود.»
وی همچنین ادامه داد: «آثار هنرمندان مختلف اگر به صورت منصفانه به نمایش گذاشته شود تعداد مخاطبان نیز افزایش می یابد. همچنین سواد هنری جامعه مخاطب هم در اقبال یک اثر هنری تاثیرگذار است. فرم، نورپردازی و ایجاد سایه روشن های مختلف و ... در انتقال حس و حال یک اثر به مخاطب بسیار قابل توجه است.»
صلواتی یادآور شد: «گاهی مخاطب باسواد و مطلع می تواند هنرمند را متوجه مسائلی کند که شاید قبل از آن کمتر به آن توجه می کرد. مثلا در یکی از نمایشگاه هایم یکی از بازدیدکنندگان به امپرسیونیسم در یکی از کارهایم که تندیسی از پدرم بود اشاره کرد که من آنجا متوجه کاربرد امپرسیو در مجسمه سازی شدم.»
وی در تعریف هنر متعهد بیان داشت: «به نظر من هنر متعهد آن چیزیست که هنرمند توده های مردم را ببیند که در خلق اثرش نیز تاثیرگذار است.»
او با بیان اینکه حس هنری چیزی است که یک آن ایجاد می شود؛ توضیح داد: «برای خود من بارها پیش آمده که برای طراحی یک پروژه دچار سردرگمی بوده ام و درست زمانی که به استیصال رسیده ام؛ به صورت یک جرقه طرح در ذهن من ایجاد می شود. مثل یک جریان که حرکت می کند و می رود و هنرمند فقط باید آن را بگیرد و اجرا کند.»
صلواتی پیرامون نیازهای درونی و بیرونی که هنرمند را به سمت خلق اثر هنری رهنمون می کند نیز اظهار داشت: «نیاز بیرونی می تواند شامل نیاز اقتصادی باشد و یا سیراب شدن هنرمند از توجه مخاطب و یا ایجاد حس خوب در دیگران، نیاز درونی همان احتیاج هنرمند به بیان حرف هایش است که می تواند منجر به خلق یک اثر هنری شود.»
صلواتی در پایان یادآور شد: «هنر امروز با زندگی مردم بسیار آمیخته شده و همه چیز تغییر کرده مخصوصا در ساختمان سازی و دکوراسیون تاثیر زیادی گذاشته است. حتی در لباس مردم و ... هم ردپای هنر دیده می شود.»
گفتنی است عفت صلواتی؛ هنرمند مجسمه ساز شرکت در نمایشگاه های مختلفی را در کارنامه خود دارد؛ از جمله سومین نمایشگاه دوسالانه مجسمهسازی تهران ـ ، برپایی چند نمایشگاه انفرادی، شرکت در چندین نمایشگاه جمعی در داخل و خارج از کشور، ششمین نمایشگاه دوسالانه آثار سفالگران، سومین دوسالانه مجسمهسازی تهران (1381)، نمایشگاهی از آثار هفت + یک مجسمهسازی معاصر ایران و ... .